JavaScript is not enabled!...Please enable javascript in your browser

جافا سكريبت غير ممكن! ... الرجاء تفعيل الجافا سكريبت في متصفحك.

الصفحة الرئيسية

أسكريبت كامل بقلم ( أمنيه أحمد )

 أسكريبت كامل 


_ها هتطلقني امتي بقا
=انتي عاوزه امتي
_(بدموع): ف اقرب وقت
=ماشي
_ ومش عاوزه اشوفك تاني
=ماشي
_ولا المحك صدفه حتي
=ماشي
_ هو اي الي ماشي مااشي دا انت بتاخدني ع قد عقلي
=ماشي
_ احماااااااد بطل برود ورد عليااا ،، انا عاوزه اطلق
= وسيله اتهدي بقا عشان معنديش حيل اناهد والله
_ مقولتلكش ناهد بقولك طلقني
=ناهد ولا سعاد نيهاهاها
_ابو تقل دمك
=انتي قولتي اي ؟!
_ هااا .. لا ابدا ولا حاجه
= طب اهدي بقا شويه واقعدي ف حته
_ايوا بس بردو مقولتليش هتطلقني امتي
= انا مش هطلقك يااااوسيلله. فهمتي خلاااص
_ (بدموع): بس انا عاوزه اطلق انت مش اتجوزتني عشان الورث واديك اخدته اهو عاوز مني اي تاني
__استووووب ... انا وسيله عندي 21 سنه حياتي كانت عاديه جدا لحد وقت قرريب لما ماما وبابا ماتو ف حادثه وسابوني لوحدي .... وفجاه لقتني عندي عم واشترط عليا اتجوز ابن عمي عشان الورق ميخرجش برااا ... انا اضطريت اوافق لاني مليش حد يقف جمبي .. بس انا منكرش اني اول لما شوفت احمد ابن عمي حسيت ناحيته احساس اول مره احسه احساس امااان وراحه ... لكن عقلي مش قادر يبطل تفكير انه بس اتجوزني عشان الورث وانه مستحيل يحبني ......
احمد : اه اتجوزتك عشان الورث بس مش هنطلق بردو ياوسيله ودا اخر كلام عندك
وسيله (بدموع) : بس انا مش بحبك
احمد (بسخريه ) : لا وانا اللي بموت فيكي اووي يعنيي ... وسعي عشان عاوز اناام دانتي عليكي كميه نكد ياااسااترر
__ استوووب .... انا احمد عندي 30 سنه من اسره مبسوطه جدا يعني ... كنت اول مره اعرف اني عندي بنت عم لما شووفتهاا كنت مكسوره وحزينه علطول ... بس في حاجه شدتني ليها من اول لما شوفتهاا وشوفت جمالها ورقتهاا ... بس دايما بفوق نفسي انها مستحيل تحبني انا اكبر منها بكتتير و مستحيل تفكر فياا وكمان اتجوزتني غصب عنها يعني الموضوع صعب اووي ....
(ف الصباح)
وسيله (بنووم) : صباح الخير يااحم..،، ايدا هو راح فين دا ع الصبح كدا النهارده الجمعه
__ قومت دورت عليه ف الشقه كلها ملقتوش وفجاه استوعبت اني قاعده لوحدي ف شقه كبيره جديده عليا وكالعاده قعدت اعيط لاني بخااف .... لحد لما لقيت الباب بيفتح
احمد : اي دا ف ايي مالك يااوسيله
وسيله (بكااء): ......
احمد : اي اللي حصل طيب بتعيطي لي يابنتي
وسيله (بدموع) : انت ...انت سيبتنيي . ي. وروح ..ورحت فيين ،، انا اناااا بخااف اقعد لووحدي
احمد (بضحك) : يالهووي كل العيااط دا عشان سيبتك لوحدك انا اسف والله نزلت اجيب اي حاجه تتاكل
وسيله : بردوو كنت تاخدني معاك
احمد (بحب) : معلش انا اسف سامحيني
وسيله : مااشي
احمد : وبعدين اومال عاوزه تطلقي ازاي وانتي جبانه كدا
وسيله (بكسوف) : معرفش بقاا
احمد : ماشي ياستي يلا قومي اعملي حاجه ناكلها
وسيله : حاضر
__ بعد فتره
وسيله : احمد .. كنت عاوزه اتكلم معاك شويه
احمد (باهتمام) : نعم ياوسيله.
وسيله : كنت عاوزه اكمل ف الجامعه
احمد : اها طبعا انا كنت عاوز اكلمك ف الحوار دا. انك لازم تكملي
وسيله : طب تمام .. بس مش عارفه اقدم ف كليه اي وخصوصا اني جايبه مجموع كويس
احمد (باهتمام) : جايبه كام ؟
وسيله : 98%
احمد (باعجاب) : طول عمرك شاطره ياحبيبتي
وسيله : هاا .. حبيبتك ؟!
احمد (بانتباه ) : لاا مش قصدي يعنبي ... المهم انتي فكري عاوزه تدخلي اي عقبال مااطلعلك الورق اللازم
وسيله : حاضر
__ بعد 6 شهور الدراسه بدأت وانا قدمت ف كليه هندسه والي حد ما الحياه كانت ماشيه كويس .. اتعرفت كمان ع واحده اسمها ندي طيبه خالص وبقت صاحبتي اووي ... الحياه كانت كويسه لحد لما جه يووم وغير كل حاجه....
ندي : يلا ياوسيله مدي شويه الدكتور هيدخل
وسيله : حاضر اهوو جايه
ندي : يلا الحمدلله اهو لسه مدخلش
وسيله : انا مش عارفه بتحبي تحضري المحاضره دي لي انا بكرها والدكتور رغااي اووي
ندي : يا سلام ياست وسيله ولما نسقط بقاا مين هينفعنا
وسيله : لا ياختي بعد الشر .. وبس بقا عشان الدكتور دخل
ندي : ماشي
****************************
وسيله : اخيراااا خلصت دانا دماغي ورمت
ندي : وانا والله يابنتي وجوعت اووي يلا نااكل
وسيله : اهاا يلااا
_انسه وسيله .. انسه وسيله
وسيله (باستغراب) : انسه !! ... نعم مين حضرتك
_ انا اسف اوي بس انا زميلك هنا ف الكليه
وسيله : اها اهلاا .. عاوز اي
_ انا اسمي سليم وكنت حابب اتعرف عليكي
وسيله : سوري بس انا مش بتعرف
سليم : لا والله متفهمنيش غلط انا معجب بيكي وعاوز اجي اقابل والدك واتقدملك
وسيله : نعم !!!!! تتقدملي اناا
سليم : اهاا لو انتي وافقتي يعنيي صدقيني هكون اسعد حد ف الدنيا
وسيله (بصدمه) : اهاا .. طيب هسال اهلي وارد عليك
سليم : تمام ..واسف اني وقفتك
وسيله : لا مفيش حاجه عن اذنك
ندي : اي اللي انتي عملتي داا انتي هبله صح .. ازاي تقوليلو كدا وانتي متجوزة
وسيله : مش عارفه ياندي اتكسفت اووي احرجه صعب عليا
ندي : ياحنينه ... وهتعملي اي مع احمد بقا ياحلوه
وسيله : مش عارفه بقاا ... المهم انا ف دماغي حاجه كدا هتاكد منها وابقي اشوف بعدها هعمل ايه
ندي : حاجه اي
وسيله : لما اعرف هقولك ،، المهم انا همشي بقا عشان اتاخرت
ندي : ماشي ياحبيبتي امشي انتي
وسيله : ماشي يلا اشوفك بكرا ،، بااي
*****************************
(ف البيت)
وسيله : احمااااد ،، انت هنااا
احمد (من الداخل) : اهاا يا وسيلة اناا هناا تعالي
وسيله : سلام عليكم
احمد ( بحب) : وعليكم السلام
وسيله : كلت ولا احضر الغدا
احمد : لا كلت ف الشركه ،، قومي كلي انتي
وسيلة: لا انا مش جعانه ،، المهم اناا ف موضوع كداا كنت عاوزه اتكلم معاك فيه
احمد (باهتمام) : خير ياوسيله
وسيله (بتردد ) : هوو يعنني ... كاان فيي وااح كان يعنيي
احمد (بضحك) : اي ياوسيله بتقطعي كدا لي ماتتكلمي هو انا بعض
وسيله : منا هتكلم اهوو استني
احمد : استنيت
وسيله (بشجاعه) : كان في واحد عاوز يتقدملي
احمد (بصدمه) : نعم!!!
وسيله ( بخوف) : اي ،، بقولك ف واحد عاوز يتقدملي
احمد (بغضب) : ودا ازاي بقا ان شاء الله ياامدااام
وسيله : منا قولت طالما احنا كدا كدا هنتطلق ،،، ف لما نتطلق نتخطب يعني هو بصراحه شخص ...
احمد (بعصبيه) : هو مش اناااا قفلت الموضوع دااا وقولت طلاااق مش هطلق انتي مبتفهميش ولا ااااي
وسيله (بدموع) : اناا .. اناا مش قصدي اناا بسس
احمد : مفيييش بس طلاق مش هطلق يااوسيله ومش هتكوني لحد غيييري انتي بتاااعتي فاهمه ولا لا
وسيله (بدموع) : حاضر ... حاضرر
__ نزلت وسيبتلها البيت مكنتش قادر اقعد اكتر من كدا وامثل اني كويس وان مفيش حاجه حصلت .... ازاي جالها الجراءه تقولي ان ف عريس متقدملها ازاي هي مش قادرة تحس بحبي ليها كل داا ... انا مستحيل اخليها تبقي لحد غيري حتي لو وصلت اني اقعدها من الجامعه واحبسهاا ف البيت عشان تبقي بتاعتي انا بس ...... فضلت قاعد ع البحر لحد وقت متاخر الدنيا مطرت جامد علياا وخدت برد جاامد ويادوب عرفت اروح البيت بالعافيه من الدوخه والسخونيه ... اول لما وصلت..
وسيله (بخووف) : انت شكلك عامل كدا لي .. انت كنت ماشي تحت المطر
احمد (بتعب) : ملكيش دعوه بيا
وسيله (بهدوء) : مش وقته يا احمد خليني اساعدك عشان تغير وتنام
احمد : مش عاوز منك مساعده اناا كويس
وسيله (بعصبيه خفيفه) : احمد مش وقته عند انت مش شايف نفسك عامل ازاي حرارتك زي النار
احمد (بإعياء) : اناا كويس "ووقع اغمي عليه"
وسيله (بفزع) : احمددد ... احمد قووووم والنبي متخوفنيش عليك
طب حاول تقووم معااياا .. سااعدني انت تقيل اوووي
احمد (بتعب) : مش ...ق قاادر يااوسيله
وسيله : معلش بس اتحمل شويه لحد السرير ..... ناام انت وانا هعملك حاجه سخنه
احمد (مسك ايدها) : متسبنيش خليكي معايا
وسيله (بصدمه) : حا... حاااضر اناا بسس هجبلك حاجه سخنه
احمد (بنوم) : متتاخريش عليا
وسيله : حاضر
احمد : وسيله انا بحبك متتخليش عني
وسيله (بصدمه اكبر) : احمد انت قووولت ااي
احمد : بحب...بحبك
وسيله (بدموع) : اخيراااا
__ تاني يوم الصبح
احمد (بتعب) : ااااه يااادماااغي هو اي اللي حصل انا مش قادر افتح عينيى... وسيله فين ،، وسييييله
وسيله(بلهفه) : اخيرررا صحيت خوفتني عليك
احمد : لي هو اي اللي حصل
وسيله : تقريبا انت مشيت تحت المطر امبارح وجالك دور برد شديد وحمي
احمد (بحب) : وانتي فضلتي جمبي طول الليل.
وسيله(بكسوف) : اه .. مهوو يعني داا واجبي كازوجه
احمد (بخبث) : كازوجه بس ..
وسيله : هااا ،، ع فكره يلاا عشان تفطر وتااخد الدووا
احمد (بحب) : حاضر ياوسيله
وسيله (بكسوف) : ع فكره انا بحبك انا كمان
احمد (بصدمه) : انتي قولتي اي
وسيله (وهي تهرب من الغرفه) : انا مقولتش حاجه
احمد : خدي بس هقووولك
__ بعد شهرين
ف الهاتف
احمد (بعصبيه) : انتي فيين يااوسيله وازاي تنزلي اصلا من غير ماتقوليلي
وسيله : معلش ياحبيبي تعبت شويه ف روحت الصيدليه
احمد (بخوف) : تعبانه مالك انتي فين اجي اخدك
وسيله : اهدي يا احمد انا كويسه انا طالعه اهوو
****************************
احمد : اي ياحبيبتي مالك فيكي اي
وسيله (بحزن) : انا كويسه
احمد: كويسه اي في اي ياوسيله
وسيله : بصراحه انا كنت تعبانه ونزلت كشفت بس الدكتور قالي اني ...
احمد (بخوف) : انتي اي ياوسيله مااتقولي متقلقنيش
وسيله : اني حاااامل يا احمد
احمد (بصدمه) : انتي بتتكلمي بجد يااوسيله
وسيله (بفرحه) : اهااا والله حاامل ف الشهر الاول هتبقي بااباا ياحبيبي
احمد (بفرحه) : الحمدلله... الحمدلله ،، بصي من دلوقتي متقوميش من السرير خاالص انا اللي هعمل كل حاجه مش عاوزك تتعبي نفسك خاالص
وسيلة (بضحك) : ياحبيبي لسه بدري ع الكلام داا انا لسه ف الشهر الاول ومفيش تعب
احمد : انتي تسمعي الكلام و تقولي حاضر وبس
وسيله : حاضر ياحبيبي
احمد : ربنا يخليكي لياا يااارب
وسيله (بكسوف) : ويخليك ليا ياحبيبي
**********************************
بعد 8 شهور
وسيله (بفزع) : احمد قووووووم بوووولد
احمد (بنوم) : ماااشي
وسيله : هو الي اللي مااشي بقولك بوولد
احمد (بنوم) : طيب ياوسيله وطي صوتك عاوز انام عندي شغل الصبح
وسيله (بصراااخ) : شغل ااااي ياابني آدم بقوووولك بووولد قووووم
احمد (بفزع) : اي بتووولدي .. انتي ،، انتي متاااكده
وسيله (ببكاء) : لا بهزر معااك قووم كلم الدكتور بسررعه
احمد : حااضر حااضر ثوواني
__ ف المستشفي
وسيله (ببكاء) : متسبنيش والنبي ادخل معاايا اناا خايفه اووي
احمد : متقلقيش يااحبيبتي اناا معااكي
__ بعد فترره
وسيله (بتعب) : عاوزها اشوفها يا احمد هاتها شويه
احمد : لا دي بتااعتي
وسيله : وبتاعتي انا كمان عاوزه اشيلها شويه
احمد : طب خدي اهي ،، برااحه
وسيله (بحب): الله ،، جميله اووي يا احمد
احمد : جميله زي مامتها
وسيله (بغيره) : هتحبها اكتر مني
احمد : مقدرش يااحبيبتي دانتي الاصل وانتي الحب كله
وسيله : بحبك
احمد : وانا بحبك

تمت

*************************

جميع الحقوق محفوظه للكاتبه  


لا تنسى متابعة جديدنا على صفحتنا على الفيس بوك :- حكايات منسوجه 
الاسمبريد إلكترونيرسالة